Så Amerikanskt

Tänkte bara säga att det var pi-day igår... Alltså en dag för talet pi (3.14). I USA skriver man datum month-day-year, så det blev 3.14(.11). Tycker att det är lite kul att amerikanerna tar alla tillfällen i akt och firar dagar som denna. Trevligt är det såklart, alla mattelärare var jätteglada och bjöd oss på paj (pie, haha). Måste bara säga att the american treats are out to get me! Allt är så himla sött så jag blir illamående efter tre tuggor...

På torsdag är det St. Patrick's Day. Frågade min värdmamma vad det var och tillade "Isn't it something about the irish people?" och hon sa att hon trodde det men visste inte säkert... Något som hon visste säkert var dock att man var tvungen att bära grönt, annars kommer folk fram till en och nyper en! Vad är det för mening med att veta vad man firar när man vet hur man firar det? Haha, blir så full i skratt...

Imorgon har jag mitt första Government B prov, får se hur det går. Efter skolan ska gipset av också! (Tog av det själv igår, haha. Sen höll jag inte på att få på det igen...)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0