hej vännen

Hade världens sämsta skoldag idag... Har varit jättestressad och känslig för att p.g.a. enorma matteläxor som vi får dagligen i Pre-Calculus. Blev inte bättre idag, genomgången på lektionen (som var 70 min) var rena mardrömmen. Jag var helt lost...
"f(x)=5x^5+13x^4-24x^3-8x^2+17, solve for x!"
Jag typ
"...ok. skojar du eller? va?"
Blev inte bättre av att alla andra verkade förstå och ha gjort det tidigare heller... Kul liv. Ska försöka förstå det nu iaf, läsa i boken, wihoo... Det brukar funka... eller? Nej, det brukar det inte. Jaja, inte the end of the world.

Blev intervjuad till yearbooken av några elever i skolan idag. Fick svara på frågor som "What's your favorite thing about Rexburg?" och "Is the fashion different here compared from where you're from?" På den första frågan svarade jag "My host sister Krystina, and Targhee". Även om Targhee inte är en del av Rexburg... På den andra frågan svarade jag "Yeah, it's like HELLO 2003!". Face the truth liksom.

Hade en fin pratstund med Marthe och det känns som att vi har blivit lite bättre vänner. Var hemma hos henne en kort stund och utbytte lite av våra (extremt avanserade) gitarrkunskaper (kan spela ca 3 låtar, är ju ganska bra). Sen åkte jag hem till mig, åt mat, snackade lite skit (nej, gjorde faktiskt upp träningsplaner) men Mathilda. Sen har jag inte kommit längre. Ska väl ta itu med de obligatoriska läxorna som jag hatar innan jag går och lägger mig. Imorgon ska jag för övrigt till Idaho Falls med Marthe, Brook och Jordan för att köpa skidhjälm och skidglasögon, det blir nog nice.



Saknar det här litegran också... Skulle inte vara helt fel att sitta på en båt med Hillz påväg till Sandhamn om ni förstår vad jag menar. Nästa sommar dude!

Puss

Kommentarer
Postat av: hilz

Haha jaaaa, myspys. Charming picture

2011-01-07 @ 18:18:22
Postat av: Åsa

Du är så skönt uppriktig Alice...sänkte modemoralen i Rexburg ett par steg, bara sådär ;)

Hoppas få med dig o "hilz" i sommar igen, hur ofta som helst.

2011-01-09 @ 23:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0