Sverige

Drömde att jag kom hem till Sverige inatt. Drömmen var jättekonstig men lättnaden att komma hem var helt obeskrivlig. Har inte längtat hem på väldigt länge nu, senaste gången var väl runt jul någon gång. Nu inser jag dock hur mycket jag faktiskt saknar Sverige och allt var det innebär. Saknar mina nära vänner som jag kan vara mig själv med när jag vill. Jag kan vara galen med dem och göra galna saker, men också bara sitta hemma och gråta ut en hel kväll. Saknar hemmakvällarna med mamma. Saknar att sitta på tåget upp till Stockholm för att tillbringa helgen uppe hos pappa. Saknar frihetskänslan av att kunna ta mig vart jag vill med buss eller cykel, är så himla trött på att alltid behöva bli skjutsad överallt.

Mitt i allt det här känner jag mig också så kluven. Vill inte att mitt utbytesår ska ta slut. Vill inte lämna alla mina vänner här och veta att jag troligtvis inte kommer träffa några av dem något mer. Usch, bara tanken på det får mig att må illa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0