Onödigt vetande

Satt här och hade tråkigt med mina läxor, började då undra när mors dag var. Mors dag är en viktig dag som man inte vill missa, det skulle resultera i ... vill inte ens tänka på det! Dvs, glöm inte mors dag! Visade sig iaf att det kommer att inträffa den 29 maj i år. (Inträffar det samma datum varje år?!) När jag letade upp det kom jag in på en jätterolig sida! Tydligen så är nästan varje dag en speciell dag, idag (27 april) är det Ledhundens Dag samt World Tapir Day. Tyckte att detta var väldigt roligt, vem kom på att man skulle ha en speciell dag för alla ledhundar liksom? Som om de skulle bry sig, eller ens veta att de har en egen dag? Wow.. Sen World Tapir Day?! Jag menar, jag visste inte ens vad en tapir var! (Det är tydligen något fult djur som ser ut som en blandning mellan noshörning utan horn och en myrslok) Men aa, kul för den att ha en egen dag! Kollade även upp min egen födelsedag (18 februari), den dagen hade blivit fotens dag... Känner mig otroligt hedrad, jag är född på fotens dag.

Ser för övrigt fram emot den 11 juni, då jag kommer hem, som inte bara är Pingstafton och studentdagen i år utan också Världsstickningsdagen! Vilken dag alltså...

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0