The Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints

Då var det dags, första gången i mormonkyrkan. Var faktiskt väldigt likt den svenska kyrkan och inte alls speciellt konstigt, som jag från början hade trott (mer än att alla hade riktiga finkläder på sig. Måste nog införskaffa mig sådana om jag ska fortsätta gå i kyrkan). Fick skjuts av Alex Nelson (som jag för övrigt ringde i torsdags med inledande replik "Hi Alex! Do you remember me from yesterday?" när jag skulle hitta en date till Ann. En aning pinsamt om man säger så, men men, hahaha). Han och hans bror och vän var iaf jätteschysta och trevliga. Hans pappa är för övrigt präst i kyrkan, vet inte varför jag skrev det men. Var där i sammanlagt 2 timmar vilket var ganska lagom. Den sista timmen pratade jag och missionärerna om vad som hade sagt och om hur jag kände för allting. Känner inte direkt någon press eftersom jag har varit ärlig med dem hela tiden om vad jag känner. Har också berättat att jag inte ens får konvertera så, haha, mission impossible för dem. Går egentligen bara dit för att jag är nyfiken på skillnaderna mellan kyrkan här och kyrkan här hemma. Men vem vet. Hillevi sa iaf att om jag mor förmodan skulle bli mormon så skulle hon vända mig när jag kom hem igen, haha.
Emilie har för övrigt flyttat in i mitt rum nu eftersom hon inte pallade med ungarna. Får se om hon kommer att flytta någon annan stans, eller om jag kommer att flytta till Krystina, eller både och. Ska äta middag hemma hos Krystina imorgon iaf, får se hur det blir, är väldigt lockad att flytta dit som det känns nu... Allt skulle bli så mycket enklare... och jag skulle aldrig mer behöva se snorungarna igen <3

Puss

Kommentarer
Postat av: Viccan

Hej damen! Fy vad roligt att läsa om ditt liv där borta! Det är nästan att man blir lite avundsjuk, förutom att jag slipper skolan nu då! Men det känns som att du lever lite i en high school film och det är ju inte helt fel!



Såg att du hälsade på hos mormonerna och letade skillnader. De tycker inte att Bibeln räcker utan följer sitt tillägg "Mormonernas bok". Alla mormoner styrs av den högsta personen (som heter Tomas eller nåt åt det hållet) likt katolikernas påve. Man kan dock inte säga åt denna Tomas utan han är ungefär lika högt uppsatt som Jesus. Vi träffade några missionärer här och de är satta just i Katrineholm för tillfället men om Tomas ändrar sig måste de åka till en annan plats. Mormonerna är alltså inte lika fria att göra exakt som de vill som vi i frikyrkan. Dessutom finns det inga andra kristna/kyrkor i världen som ser mormonerna som kristna, alla ser det som en sekt. Där har du några skillnader!



Ha det fint!

Kram Viccan

2010-09-27 @ 16:21:41
URL: http://viccans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0