First day at Madison High School

Det här har varit den bästa dagen hittills! Både lärare och elever är jättesnälla och nyfikna på vem jag är och hur det är hemma i Sverige. Det är verkligen lätt att skaffa sig vänner här, puhh! Eftersom jag var hos studievägledaren på morgonen var min första lektion Dating and adult roles. Vilken kurs alltså, haha, det var som att ha rast i 70 min! Lektionen gick ut på att vi skulle sitta i grupper och spela ett spel för att lära oss att kommunicera bättre med varandra... Herregud, haha! Men det var jättekul. På kemilektionen, som var direkt efter, träffade jag en jättetrevlig tjej som heter Krystina. Hon går sista året och är alltså ett år äldre än mig. Hon frågade mig om min värdfamiljssituation och erbjöd mig sedan att bo hos henne! Hon verkar som sagt väldigt snäll, men jag känner att jag kanske borde lära känna henne lite bättre innan jag bestämmer mig... (kemilektionen var för övrigt väldigt lätt, kändes bra att kunna glänsa lite i bakgrunden, haha) Jag hade iaf lunch med Krystina och Emelie. Konstigt nog så har jag och Emelie inga lektioner tillsammans, vilket är lite synd. På spanskan tittade vi på en del av den lilla sjöjungfrun på spanska och hade ett litet preteritum läxförhör... Jag har seriöst glömt bort all spanska, haha :(
1st hour: Trig (maths)
2nd hour: Dating and adult roles (hahaha)
3rd hour: Chemistry A
4th hour: Spanish 2nd
5 hour: Physical Education
Krystina bjöd med mig och Emelie till fotbollsmatchen samma kväll så vi bestämde oss för att gå på vår första (amerikanska) fotbollsmatch! Det var hur kul som helst! Det var precis som i filmerna... Alla skrek som galningar och sjöng hejarramsor och cheerleadersarna var hur duktiga som helst! Jag överdriver inte om jag säger att minst 75% av alla skolans elever var där... Verkligen amerikanskt. Efter matchen åkte vi och åt glass (glassarna var såklart hur stora som helst).. Sen körde Kristyna oss hem och hälsade på Tausha och Ryan. Det var verkligen en jättebra dag och allt känns jättebra, jag är supernöjd med skolan och att jag har möjligheten att välja vart jag vill bo i fortsättningen!
I helgen är det Labor day, vad nu det är, så vi har ledigt på måndag, får se vad vi hittar på då! Fick lite läxor från skolan som jag måste göra... Men jag tror nog att jag fixar det!

Puss

Kommentarer
Postat av: Vad viktor

Vad kul det låter! man blir ju lite avis!

2010-09-04 @ 10:03:28
Postat av: Emil

Vad härligt att det blev så bra tillslut Alice! Du om var så orolig! Hoppas det håller sig.

2010-09-04 @ 10:24:33
URL: http://emilfrisk.blogg.se/
Postat av: Isac

Mycket kul att läsa om hur du har det där borta!

2010-09-10 @ 09:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0