Date, Sleepover and Shopping Spree

Jag fick i läxa förra veckan att gå på en date för 5 dollar eller mindre. Jag och Ann (som också är i min Dating and Adult Roles-class) bestämde oss för att fixa en date tillsammans. Vi hade planerat allt och jag hade frågat Greg från min spanskaklass om han ville gå, och det ville han. Men Ann, hur söt hon än är, kunde inte hitta någon date. Det verkade som att alla killar i Rexburg var upptagna just denna fredagskväll! Jag ringde till och med några stycken och kollade om de var lediga, men icke. (Ganska pinsamt btw eftersom man inte riktigt känner någon av dem speciellt bra ännu!) Så vi fick ställa in allting och inse faktumet att vi kommer att misslyckas med vår läxa! Men Ann skulle iaf sova över hos mig fredag till lördag så vi tänkte ha trevligt ändå. När vi kommer hem från skolan är det första Rusty säger "Tausha fixade två dater till er idag, ni ska åka till Idaho Falls och se på en fotbollsmatch, de kommer och hämtar er om två timmar!". Oj, jaha, vilken överraskning! "Hoppas bara att jag inte träffar Greg där, vore lite pinsamt" tänkte jag. Några timmar senare så anlände två pojkar i 18 års-åldern för att ta oss till fotbollsmatchen iaf. Hade förväntat mig pinsam tystnad och att allt skulle vara allmänt obekvämt, men det var det inte! De var jättetrevliga och vi hade väldigt kul. Dock så var Lance (min date) värsta fanet av countrymusik, haha. Men, men, vad kan man vänta sig här i Idaho om inte cowboys!?
Jag och Ann låg och pratade länge den kvällen och såg på ett avsnitt av Gossip Girl (haha!). Ann är verkligen världens sötaste unge, har alltid kul när jag är omkring henne!
Morgonen därpå så åkte jag, Ann, Rusty och Ron till Idaho Falls. Rusty och Ron skulle hjälpa Ron's mamma, Barbara, att flytta ut alla hennes saker från sitt hem eftersom hon ska flytta till ett vårdhem nästa vecka. (hon har bott där i 48 år och knappast rensat många gånger med tanke på alla miljoner värdelösa saker som fanns i detta hus). Jag och Ann däremot skulle tillbringa några timmar i malen (där jag köpte min homecomingklänning). Vi hade sjukt kul och sprang runt som galna fjortisar inne på Victoria's Secret och Hollister m.m. Känns bra att få tönta sig lite ett tag ibland också (ibland, hehe...)
Jag köpte:
2 par örhängen, Clair's
1 armband, Clair's
1 ring, Clair's
1 plånbok, Clair's
1 halsduk, Clair's
1 randing tröja, Gap
1 cardigan, Hollister
1 skjorta, Hollister
1 Blus, Hollister
Sen hämtade Ann's värdföräldrar oss och de skjutsade mig till Barbaras hus där jag hjälpte till med flytten. Har aldrig sett så mycket skräp i ett hus i hela mitt liv...
Skön dag var det iaf!

Puss

Kommentarer
Postat av: Åsa

Skönt att läsa att du har det bra! Och vilka fina kläder du har köpt. Gillar surfkänslan inne på Hollister. Har du skaffat bonuskort på Sephora än?

Kramar från Stockholm.

2010-09-26 @ 21:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0