A day of surprises

Mitt första dygn i Idaho...
Tårar? - Ja!
Ångest? - Ja!
Hemlängtan? - Ja!
Förvirring? - Ja!
Skratt? - Ja!
Hopp? - Ja!
Ångrar jag att jag åkte hit? - Än så länge, nej!

Nej, nu ska jag börja från början... Tausha, hennes mamma och hennes tre yngsta ungar (Rylee 7, Ryker 5, Shad 3) mötte mig på Idaho Falls flygplats. Resan hade gått bra förutom att alla Amerikaner tror att alla som inte är Amerikaner är terrorister... Ni fattar problemet! I alla fall, det visar sig att de tre yngsta ungarna är, enligt mig, definitionen av högljudda skitungar! Jippie... Men som tur var så fick jag sova hos Taushas mamma, som bor granne med henne, eftersom jag inte hade sovit mer än 3 timmar de senaste 40 timmarna, för att få lite lugn och ro. Somnade som en stock och drömde om klassen. Vaknade kl 3 på morgonen med världens hemlängtan och låg vaken till kl 8 då jag gick upp och duschade. Taushas mamma och pappa tog sedan till deras favorit frukostställe för att bjuda mig på en "breakfust burrito"... Mycket gott faktiskt! Sedan tog de med mig på en roadtrip fram till kl 18 på kvällen. Naturen här i Idaho är verkligen fantastisk! På vår lilla raodtrip stannade vi för att handla lite mat. I mataffären (troligtvis världens största, haha!) var allting jättestort! (såklart..) Taushas mammas svar på det var "well, this is America, go big or go home!"... yes.
En annan rolig grej som hände i mataffären var att man kunde köpa "gift cards" varav ett av dem var ett presentkort på McDonald's för 25 dollar. Herregud.. USA...
En annan grej som jag blev förvånad av var att familjen Young, som jag bor hos nu, tydligen inte är min permanenta värdfamilj utan bara en welcome family... Confusing! Emilie, en norsk tjej, kom hit idag och samma sak hade hänt till henne; på hennes papper från Explorius hade det stått att familjen Young var hennes permanenta värdfamilj, vilket inte var fallet.
I alla fall, så erbjöd Taushas föräldrar mig att bo hos dem. De är väldigt snälla men jag skulle jättegärna ha ett värdsyskon... Har fortfarande inte bestämt mig.
Saknar er alla där hemma!
Puss

Kommentarer
Postat av: Tarja

Hej Alice,

Självklart confusing för dig, jag fattar heller inte hur det går till m explorius?? Ska du alltså vidare till en annan familj? Där i Idaho Falls?? eller kan det bli var som helst i landet? Oj oj vad jobbigt, men det kommer ju att lösa sig så klart!

Hoppas du får en underbar tid over there, OCH GO BIG! ha ha. Kram från moster

2010-09-03 @ 08:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0