Harvest Break

Lov i 10 hela dagar! Underbart att slippa alla läxor ett tag men jag tycker om skolan så mycket så skulle egentligen gärna gå till skolan ändå! Haha, men det kanske man inte ska säga högt...
Igår, som var första dagen på lovet, kom missionärerna hit och pratade med mig och Emilie. Det mesta de säger är bra och så, men de nämnde en grej om musik. Att man inte ska lyssna på musik som anspelar på sex eller våld eller satanistisk musik osv. Satanistisk musik, okej, fattar grejen liksom, men musik som anspelar på sex. Om man tänker efter så gör ju en väldigt stor del av dagens musik det. Speciellt hiphopmusik. Dvs. musik som man dansar till. Kul! - ingen mer dans då eller? (de nämnde även att man inte skulle dansa på vissa sätt... Så hejdå ragga?) Jag argumenterade emot och de sa egentligen inte så mycket utan bara att de också hade haft problem med den delen i början. Kan inte göra annat än skratta åt det faktiskt. Man behöver väl inte ta allt så sjukt seriöst hela tiden.
Efter det så gick jag ut och sprang. Den värsta löprundan på länge. 8 km i 27 graders torr värme utan vatten, för att inte nämna att det är en racksträcka på mörk asfalt hela vägen där jag sen vänder och springer hela rakstäckan tillbaks igen. Inte kul, ska nog springa på kvällarna istället. Saknar kära gamla kronskogen...
På kvällen kom Krystina och tre av hennes vänner och hämtade mig och vi åkte till Idaho Falls för att se på när vårt lag ännu en gång fick stryk av ännu ett lag, haha. Vi är nästan pinsamt dåliga. Denna gång lyckades de med 2 touchdown's iaf. Nog för att motståndarna lyckades med 8 st men det är en annan historia! Träffade även Rick, Kendra och Britney från min P.E. class där och var en stund med dem. De är hur sköna som helst och det börjar nästan kännas som att man är en i gänget... nästan, haha!
Krystina, jag och co hade planerat att åka till ett haunted house efter matchen men det blev ändrade planer så vi åkte till DQ och åt lite istället, haha. Sen körde den andra bilen vilse i Idaho Falls och blev stoppade av polisen, haha, synd! Var allt som allt en väldigt rolig kväll iaf...
Denna bild är inte tagen igår men den är från Idaho Falls
Detsamma gäller denna bild. Man kan se mormontemplet till vänster i bilden. Missionärerna kanske ska ta mig och Emilie dit för att titta på lördag!
Som ni ser så var inte min fysiska biorythm-kurva (gröna) på topp igår. Kan kanske ha varit en blivande effekt till att det var extra jobbigt att springa? Haha. (Detta är ett projekt som vi gjorde i min matteklass)
Har glömt att säga men jag har fått en Amerikansk telefon nu så all kommunikation är mycket lättare!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0