Ojst

Hehe, har glömt skriva på ett tag nu. Kan göra en liten kort sammanfattning av veckan som gått.

I torsdags gick jag på dejt med Greg från min spanskaklass. Vi gick och såg musikalen Singing in the Rain som skolan höll. Man skulle kunna tro att en High School Musikal (hihi, high school musical) ska vara brutalt dålig och rent av skrattretande. Oj, vad fel jag hade... De var jätteduktiga på att dansa, sjunga och spela teater (orkestern var jättebra också). Var verkligen jätteroligt att se och jag ser redan fram emot nästa musikal (de har en varje trimester). Senare på kvällen fick jag flera samtal från en jättefull Ivan som ännu lite senare skickade en kärleksförklaring till mig via sms, vilket bara var pinsamt. Stackars kille.
I fredags åkte jag till Idaho Falls med Krystina och köpte skidorna! Blev inte Lineskidorna utan ett par Rossignol. De var lite dyrare men fick rabatt för att jag är med i skidklubben så blev samma pris som beräknat. Fick ca 500 dollar rabatt sammanlagt, är jättenöjd! Fixade också skidpasset över internet och lånade skidglasögon från Ivan. var lite akward att träffa honom efter det han skrev, haha, men men.
På lördagen var det första dagen som Targhee (skidresorten) var öppen så jag, Krystina, Kyler och Tyce åkte upp tidigt på morgonen för att kunna åka hela dagen. Olyckligtvis var de tvungna att stänga liftsystemet efter halva dagen, men det var asvärt ändå. Älskar mina nya skidor och snön var underbar. Krystina hade dock lite problem med sin snowboard och tekniken var inte på topp eftersom hon inte har åkt på flera år. Kyler var världens gentleman och hjälpte henne när hon hade problem så Tyce och jag åkte några åk med Matt, Ryan, Wyatt, Aamron och Ivan. De höll ett lite högre tempo vilket var kul. Ser verkligen fram emot resten av skidsäsongen!
De ser korta och fula ut på bilden men de är snygga IRL


Söndagen tillbringades som vanligt i kyrkan men inte förrän vid kl 13 (är 9.00-12.00 i vanliga fall). Detta visste dock inte Krystina och jag så vi ställde klockan på 8.00 och han precis vakna till när Patty kom ner och informerade oss om att vi inte behövde gå förrän om flera timmar, haha. Detta resulterade i att jag var jättetrött i kyrkan och höll på att somna till ca 173829958384 gånger under dessa två timmar. Både jag och Kyrstina hade också stört tränigsvärk i ryggen hela dagen... Senare på kvällen kom missionärerna för att undervisa mig, ännu en gång... Det är förståss intressant att lära sig om deras tro men det handlar mest om att få mig att vilja konvertera, vilket jag inte alls vill. Känner verkligen ingen ande i kyrkan eller när jag läser mormons bok eller ber angående det. Den kvällen ville de att jag avslutningsvis skulle be högt inför alla, vilket jag aldrig tidigare gjort i hela mitt liv. Blev jättenervös med gjorde det och det gick bra, de var nöjda med mig, haha.
I måndags var det meningen att vi skulle ha våra finals (tisdag också) men det hade snöat för mycket så skolan var inställd och vi hade en såkallad SNOW-DAY! Gjorde dock inte speciellt mycket eftersom det knappt gick att köra på vägarna, dvs ingen kunde ta sig hemifrån... I igår hände samma sak och Rexburg drabbades av den värsta snöstorm jag upplevt i hela mitt liv (vilket inte är så långt men ändå!). Såhär i efterhand förstår jag inte varför med jag och Krystina bestämde oss för att åka till Taras hus (Krystinas älsta syster) för att hämta någonting, kommer inte ens ihåg vad det var. Såklart körde vi fast och fick ringa Taras man och han fick komma och dra loss oss. Detta hände två gånger till på vägen hem och vi satt fast i sammanlagt 2 timmar.
Idag åkte jag, Marie, Kyler och Tyce (Krystina var tvungen att jobba) till Targhee. Var inte lika roligt idag med tanke på att det var -35°C på toppen!!! Jag förfrös både mina fingrar och tår på vägen upp i liften första gången, inte kul. Vi åkte bara tre åk, det gick bara inte att åka mer, det var brutalt. Och nu sitter jag här med röda märken efter den iskalla vinden över kinderna. En upplevelse var det iaf, vet inte om den var speciellt uppskattad men men. Kom för en gångs skull ihåg att ta med mig kameran och tog lite bilder i bilen på vägen hem.
Jag är ful som stryk på bilden men orkar inte bry mig, haha.


Bra sikt på vägen hem

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0