8 november, då snön anföll

Allmän info: Det har snöat hela dagen och det är 2+... Dvs. mysväder. Men snö betyder också att skidsäsongen har börjat vilket är asnice. Ska fixa ett säsongspass så snart som möjligt... + skidor och så, blir lite lättare då.

I fredags, på dejten (hatar det uttrycket btw), gick vi och såg en film om ugglor (hahahahahhahahhahahaha) på bio, det var askul! Det var jag, Jake, Marthe, Pernille och Maddy + deras dejter. Filmen låter assjuk men den var faktiskt väldigt bra, haha! Sen åkte vi till DQ och åt glass, blissards är min nya passion, sjukt gott. Sen åkte vi till the haunted village, ett övergivet gammalt hus, där Jared och Jake berättade spökhistorier. Sen hörde de någon som skrek, vet inte riktigt vad de snackade om eftersom jag inte hörde det, haha, men det slutade iaf med att vi sprang ut till bilen och körde iväg! Sen drog vi till Josh's födelsedagsfest där vi såg lite på haunting in connecticut. Cp-läskig film, Jake är troligtvis halvdöv nu. Jack var också där och han och hans kompis Wyatt var ute och gjorde något, fattade inte riktigt vad, men det slutade iaf med att de hamnade i bråk med någon man som bodde där och de typ slog ner honom. Helt stört... Kom massa poliser och ingen fick lämna huset. Insåg då att Jack är lite störd och var ganska glad att jag var där med Jake och inte honom, haha! Allt som allt var det en väldigt lyckad kväll. Jake är en av de roligaste och trevligaste personer som jag träffat hittills...
I lördags åkte jag och Krystina till Idaho Falls och shoppade. Köpte nya jeans, en t-shirt, en cardigan och en skjorta. Letade också efter vinterskor, men det finns tydligen bara UGG's här... Vilket jag inte är så sugen på att köpa... Fattar inte grejen med att inte ha vinterskor när det blir -35 °C här. Sjukt. (Snöade idag och folk går fortfarande runt med flipflops?!?). Vet inte riktigt vad jag ska göra, i värsta fall så får jag köpa mig ett par UGG's och känna mig konstig, UGG's och jag går liksom inte ihop, vet inte varför.
På kvällen var jag, Krystina och Kyler (Krystinas kille, typ) och såg på Dancing with the Rexburg Stars! Det var askul, men man skrattade nästan mer åt dem än med dem ibland, haha... Sen åkte jag, Pernille och Ivan till ett Dance Party. Det var kul, men inte som fester i Sverige, saknar det... var lite akward när Ivan försökte dansa med mig typ, ni fattar grejen... Haha, skrattar åt det såhär i efterhand men då var det bara konstigt. Var helt säker på att han gillade Pernille också, så det var helt sjukt.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0