2 månader och 4 dagar i USA

Kom nyss på att jag har varit här i över två månader, ganska coolt. Tider går så himla fort, fast det känns som att det var en evighet sen jag satte mig på tåget och sa hejdå till mamma... Usch, vill inte ens tänka på det. Även fast jag har det jättebra här kommer jag inte ifrån saknaden efter alla där hemma... Kommer vara en sjukt bra dag då jag kommer hem! Mathilda och jag har redan bestämt att vi ska gå ut tillsammans första fredagen!
Idag har varit en bra dag, eller annorlunda kanske är ett bättre ord! Vi fick motorstopp på vägen till skolan, eller rättare sagt på vägen till bensinstationen ironiskt nog! Vi fick ringa Jaden, som bor granne och be honom hämta oss på vägen till skolan, haha. Vi lämnade bilen vid vägkanten med en lapp där det stod "ran out of gas" haha!
Lunchen tillbringades i Mrs. Eastins klassrum där en grupp av elever hade fixat lunch till alla utbytesstudenter. Det var jättetrevligt och jättegod mat och de sa att vi skulle ha flera sammankomster så vi kunde lära känna varandra bättre, även om alla nästan känner alla... Roligt iaf!
Efter skolan stod jag och pratade med Ivan, eller var rättare sagt på väg mot utgången. Plötsligt kom Jake, en kille som jag inte riktigt känner men har pratat med några få gånger, fram till mig och förklarade att han och några av hans vänner tänkte bjuda ut utbytesstudenter på bio och frågade om jag ville gå med honom. Trodde att han skämtade för en sekund, haha, men sa ja så på fredag, eller imorgon, ska vi gå på bio! Och på lördag ska jag, Krystina och kanske Ivan och Pernille till Idaho Falls för att kolla efter skidor, jeans, vinterskor m.m. Ser ut att bli ett lovande veckoslut!
Juste, tror att folk har börjat märka att jag finns nu för helt plötsligt så har massor av tjejer i mina klasser samma frisyr som mig (lång fläta i luggen) och det är massor som har frågat hur jag fixar håret, haha. Alla är så sjukt gulliga och snälla... Och i måndags så sa Jake (en annan Jake) att han hörde två killar snacka om mig utanför klassrummet... Typ "hey, did you see that girl in Mr Snell's classroom? The blonde and hot one?". Kan inte göra annat än att skratta. Amerikaner....

Puss

Kommentarer
Postat av: Far

Va´kul allt låter!

Älskar dig tjejen!

2010-11-08 @ 09:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0