Idaho - ett mode-Mecka!

Kom att tänka på veckan innan skolan slutade. Vi har temadagar ganska ofta då vi klär ut oss, denna vecka var en sån vecka. Jag tänker speciellt på en dag, ugly sweater day... Med tanke på att alla här i Idaho är så extremt modemedvetna visste jag inte riktigt vad jag skulle vänta mig. Jag menar, om vi skulle ha en sådan dag hemma skulle folk komma klädda i kläder liknande dem som de har på sig (kan säga såhär att min garderob i lågstadiet skulle vara hipp). Utsvängda byxor med strass på bakfickorna och allmänt fula tröjor med eventuellt glitter på. (De första två veckorna i skolan var en skräckblandad förtjusning, fick mig många goda skratt så att säga. Har börjat vänja mig nu...) Hur som helst, min norska vän Pernille berättade om sin reaktion till elevernas klädsel denna dag...

"Jag kom till skolan och de första jag såg var en kille som hade på sig en lusekofta (traditionell norsk stickad tröja, mycket fin). Blev förstås jätteglad och kände mig stolt över att vara norsk! Sen insåg jag '...idag är ugly sweater day!' och kände mig genast förolämpad. Ofta man tar på sig en fin lusekofta och kallar den en ugly sweater?!?!"

Själv insåg jag hur snygg en kille jag känner var när han hade på sig en beige melerad stickad tröja med tre mörka knappar framtill... Jag sa "Dude, that's not an ugly sweater! You could sell that in Sweden for like 50 bucks!" De tyckte alla var jätteroligt och ville genast starta företag och sälja "fula" tröjor i Sverige.
Ironiskt nog fick jag en skickad kofta och en lusekofta i julklapp av mina kära föräldrar. Vet att alla i skolan (exklusive utbytesstudenterna) kommer tycka att de är asfula och skratta åt dem bakom min rygg, men orkar inte riktigt bry mig om det. Jag skrattar ju åt dem!
Tack mor och far (och Åsa) för dessa fina julklappar! Nu ska jag skita i vad alla anda tycker.

Puss

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kul att du gillar den, det är huvudsaken! Och du, allt klär en skönhet...det är skillnaden <3

Puss!

2010-12-28 @ 18:36:17
Postat av: Moster T

Lusekoftor e ju skitsnygga!! Skulle också vilja ha en... Jag kommer också ihåg allt detta då jag var i USA. Man får dock passa sig, för det smittar. När jag kom hem skrattade nog mina vänner åt det jag hade på mig! Ha ha

2010-12-29 @ 14:30:57
Postat av: TinTin

Hejsan! Jag såg den UNDERBARA fina vita koftan som du fick i julklapp!!!!

Vet du vart den är köpt, eller om den är stickad hemma, kan du se om du får tag i mönstret?



Vill du sälja den? Beroende på storlek såklart ;)



MVH/TinTin (SNÄLLA svara oavsett ditt svar, bara så jag vet att du fått meddelandet)

2011-08-12 @ 17:54:48
URL: http://lillatintin.posterous.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0